פורים- נס וטבע ומה שביניהם

פורים הוא חג של הסתרה- וגילוי

טבע שהוא נס, נס שהוא טבע.

בואי נדבר קצת על  'בדרך הטבע'…

הקב"ה הטביע בעולם הנהגה של סיבה- תוצאה

הקשרים שבאים באופן קבוע.

אוכלים- נהיים שבעים

לא ישנים- נהיים עייפים

עובדים- מתפרנסים

בולעים תרופה- מבריאים

מרכיבים משקפים- רואים ברור

הטבע, הוא ההקשר שמגיע באופן קבוע והורגלנו אליו, כך הקב"ה ברא את העולם בהנהגה ה'טבעית'.

המוח שלנו תופס את ההקשרים הללו כמשהו "הגיוני"

לעומת זה נס- זה צירוף מקרים שאין בהם הגיון. ולמה? כי זה הקשר שלא הורגלנו אליו.

המושג "מעל הטבע" הוא בעצם העובדה לזה אין כאן הקשר או שזה הקשר חדש

אם זה יקרה שוב ושוב, זה יהפוך ל'טבע'.

האם השישיה האחרונה במצרים היתה ניסית פחות מאשר הראשונה?

ודאי שלא.

אלא- שכבר הורגלו בכך אז כבר לא התרגשו…

נס- זה משהו חד פעמי

טבע- זה נס שחוזר על עצמו שוב ושוב

אז מה גדול יותר הנס או הטבע???

הטבע – הקביעות הזו נותנים לנו סוג של ביטחון, וודאות מסוימת.

כי נניח כל פעם שהיית רעבה, במקום לפתוח את המקרר ולאכול משהו

היית מחכה לנס.

אולי פתאום יפול משהו מהשמים, דרך איזה חור בתקרה.

אולי היית נרדמת וקמה שבעה????

ואם היה לך קר- במקום ללבוש מעיל/ להדליק חימום/ לשתות משקה חם.

פשוט היית מחכה, למה???

למה שיקרה הפעם…

אולי יגיח איזה גל חום סביבך ויעטוף אותך (בלי כירבולית, כן?)

אולי זרם של דמעות ששוטף את פניך, ו-כן. היית מתחממת.

או סתם איזה אפצ'י קטן שהיה מסדר את הענין.

את צוחקת, אה??

פשוט כי את לא רגילה

אבל למה נראה לך הגיוני שלהתכרבל בשמיכה זה מחמם?

אז ת'כלס

בזכות הטבע, אנחנו יודעים מה לעשות כשקר, כשרעבים, עייפים, חולים, …

בזכות הטבע, יש לנו יכולת לפעול, ולא סתם לשבת ולחכות שיקרה הנס.

ומה בכ"ז מקומו של הנס??

להזכיר לנו מי מנהל את ה'טבע', ולהתפעל. לא לשקוע בהרגל של 'מובן מאליו'.

לחוש את התלות בהקב"ה. אני אכלתי, וגם הפעם הקב"ה החליט שאשבע.

ישנתי- וגם הפעם הקב"ה החליט שאקום רעננה.

זה בא להזכיר לנו שהטבע הוא נס הרבה יותר גדול!!!!

מי שחי באופן  ש-הטבע הוא נס,

לא מתרגש מניסים יותר מדי, כי הנס- הוא טבעי…

כי, מי שאמר לשמן שידלק יאמר גם לחומץ

חג פורים בא לגלות לנו את העוצמה בשילוב של נס ו-טבע

בכל סיפור המגילה היו מאורעות עם הקשרים שנראים 'הגיוניים' נס שהתלבש באיצטלא של הנהגה 'טבעית'

מצד אחד- מרדכי ואסתר פעלו פעולות 'טבעיות' ככל האפשר. כי זוהי חובתם.

ומצד שני- הם ידעו, והבינו לגמרי שלא זה מה שבהכרח יביא את הישועה.

כי שום חלק לא באמת קשור אחד לשני. אין כאן סיבה ותוצאה

אלא רק מסובב. ממילא התוצאה- "תשועתם היתה לנצח"

את סיפור המגילה אפשר לקרוא  כסיפור עם פרשנות פוליטית מדהימה.

אבל מי שרוצה- יקרא בכל שלב את הנס.

 

ואיך כל זה קשור לשידוך שלך?

גם הדרך שלך היא "סיפור מגילה" בפני עצמה

אולי את מרגישה שם הרבה הסתר.

את יכולה לקרוא אותה כסיפור 'טבעי' לחלוטין.

יש לי רקע X ולכן אין לי הצעות.

בגיל עשרים הורדתי בחורים על ימין ושמאל, ושדכנים מתחמקים ממני.

אני מאד עוצמתית ולכן בחורים מורידים אותי

וכו' וכו.

ואז בעצם אין לך כל כך מה לעשות חוץץץץץ מלהמתין. ולהמתין….

ואת יכולה לקרוא אותה כמגילת אסתר. טבע ונס. נס וטבע.

כלומר-

  • בפעולות- מה אני יכולה לעשות כדי לשנות את המצב?
  • במחשבה- לבטל את ההקשרים ההגיוניים הללו. ולהאמין שממילא אין כאן שום הגיון.

ושגם הישועה יכולה להגיע בדרך  כל כך לא רגילה.

מבטיחה לך- שהנס שלך יהיה (לא) טבעי לחלוטין!

יש לך מה להגיב?
נשמח לשמוע!

תפריט נגישות